Zelfs als je nieuw bent op het terrein van e-mailmarketing heb je vast wel eens zo'n rapport van een e-mailcampagne gezien.

[foto]

Nee? Niet getreurd, want je hebt het juiste artikel gevonden. In dit whitepaper leggen we uit hoe je het aantal geopende e-mails (opens) meet, hoe je omgaat met mensen die zich afmelden (unsubscribes) en nog een heleboel meer zaken omtrent e-mailmarketing.

Het aantal geopende e-mails (opens)

We beginnen bij het kijken naar het aantal geopende e-mails (opens). Dat doen we omdat dit de eerste methode is die we kunnen meten en daarom over het algemeen als belangrijk wordt beschouwd. Het aantal geopende berichten heeft bovendien een watervaleffect op alle andere statistieken. Als weinig mensen je e-mail openen, zal het aantal aangeklikte links (click rate) hier immers onder lijden.

Het aantal geopende e-mails wordt gebaseerd op hoeveel mensen (in je database) je e-mailcampagne openen óf bekijken. De open rate wordt doorgaans uitgedrukt in een percentage en HTML-mailing berekent het als volgt:

[Open tariefformule]

Een openingspercentage van 20% betekent dus dat voor elke 10 e-mails die zijn afgeleverd in de inbox er 2 daadwerkelijk geopend zijn.

Hoe meet je een geopende e-mail?

Het is belangrijk om te weten dat het aantal geopende e-mails niet 100% nauwkeurig gemeten kan worden. Het meten van een geopende e-mail gebeurt alleen als de e-mailclient van de ontvanger (Outlook, Apple Mail, Gmail, etc.) HTML-code kan weergeven met afbeeldingen én die laatste optie is ingeschakeld. De 'open rate' van e-mails die in platte tekst zijn verstuurd kunnen dus niet gemeten worden. Ook geldt dat e-mails van mensen die HTML-opmaak toestaan, maar het weergeven van afbeeldingen blokkeren niet zullen worden opgenomen als geopend.

Zoals altijd zijn er een paar uitzonderingen. Wanneer iemand op een link klikt in de e-mailcampagne, maar deze persoon het weergeven van afbeeldingen niet toestaat, wordt dit wel geregistreerd als 'open'. Een andere mogelijkheid betreft het voorvertoningspaneel in sommige e-mailclients. Dit venster toont vaak de eerste paar regels van de e-mail en in sommige gevallen ook afbeeldingen. Als de afbeeldingen getoond (dus gedownloads) worden telt ook dit als 'open', zonder dat deze persoon de e-mail daadwerkelijk gelezen hoeft te hebben.

Samenvattend geldt dat je het aantal geopende e-mails nooit als bepalende indicator moet interpreteren, omdat je nooit kunt weten wat het werkelijke aantal is. Het is beter om dit cijfer als richtlijn te gebruiken of om fluctuaties van meerdere campagnes in kaart te brengen.

Wat is een gebruikelijke aantal geopende berichten?

Het zou fijn zijn om daar een pasklaar antwoord op te hebben, maar dat is er helaas niet. Het openingspercentage dat een database met relaties oplevert, hangt af de manier waarop er gemeten is, het tijdstip (of dag) waarop de e-mail verstuurd is, de grootte van de database en tal van andere variabelen. Er is geen tekort aan beschikbare benchmarks, maar zelfs tussen de benchmark-cijfers vind je een grote variatie in de gerapporteerde 'open rates'.

Dus in plaats van het geven van een percentage te communiceren, volgt hieronder een grafiek met typische percentages voor een verscheidenheid van branches:

Gebruikelijke aantallen geopende e-mails (%)

[open rates]

Ter vergelijking, Silverpop's Email Marketing Benchmark Study nam de volgende gemiddelde 'open rates' op in een verscheidenheid van branches:

Unieke 'open rates' (per branche)

Open rate (uniek) Mean Mediaan Topkwartiel Bodemkwartiel
Nonprofit 17.2% 16.8% 27.3% 6.3%
Computer hardware, telecom en electronica 13.4% 12.0% 38.1% 8.3%
Computersoftware 21.4% 20.4% 34.0% 7.9%
Consumentenproducten 23.8% 25.4% 32.4% 8.1%
Consumentenservices 21.2% 18.5% 35.9% 7.4%
Onderwijs 26.2% 19.4% 46.1% 7.5%
Financiële dienstverlening 22.0% 20.9% 34.3% 7.2%
Gezondheidszorg 18.7% 17.9% 30.0% 9.7%
Reizen en vrije tijd 13.6% 10.7% 38.5% 7.9%
Media en uitgeverijen 16.4% 15.6% 30.9% 8.3%
Vastgoed en bouw 20.9% 19.9% 32.1% 9.6%
Retail 21.3% 17.5% 39.6% 8.9%
Zakelijke dienstverlening 18.1% 15.7% 32.6% 8.8%
Industrie 17.8% 15.9% 31.8% 8.3%

 

Op basis van onze eigen bevinden en de gepubliceerde onderzoeken komt het er op neer dat als je een openingspercentage tussen 20% en 40% krijgt, je waarschijnlijk rond het gemiddelde zit. Er zijn zeer weinig relatiedatabases van redelijke omvang die boven een 'open rate' van 50% scoren bij het versturen van normale campagnes. Jouw database kan natuurlijk specifieke factoren bevatten die je een hoger openingspercentage opleveren, maar verwacht geen 'open rate' van 80% te zien. Mensen zijn te druk, mailboxen zijn te vol en de methodes om exact te kunnen meten zijn technisch gelimiteerd.

Hoe kan ik het aantal geopende e-mails verhogen?

Er zijn talloze onderdelen waar je mee kunt variëren om te proberen meer relaties je e-mails te laten openen. We noemen er een tweetal waar je mee zou kunnen beginnen:

  • Experimenteer met je onderwerpregels: Probeer details over de inhoud van de e-mail direct in de onderwerpregel te stoppen in plaats van je standaardregel te gebruiken. Vergelijk 'Nieuwsbrief juni' met 'Zo maak je de beste indruk'.
  • Verwerk de belangrijkste inhoud bovenaan: Bedenk dat veel mensen een voorbeeld (preview) van je e-mail zien voordat ze besluiten om het te openen. Zorg ervoor dat je e-mail herkenbaar is en dat je belangrijkste punten in het bovenste gedeelte staan.

Aangeklikte links (clicks)

Het gedeelte over open rates leek misschien een beetje intimiderend, vooral als je nieuw e-mail bent. Maar vrees niet - alles moet vrij vanzelfsprekend van hier op in, vooral als het gaat om de essentie clicks.In, klik uw campagne (of click-through) tarief is een percentage maat voor hoe veel abonnees geklikt tenminste een schakel in uw e-mail campagne. Zoals eerder vermeld, hoeft opent een cascade-effect op de click rates - uiteraard, indien een abonnee niet een e-mail te openen (behalve wanneer beelden worden geblokkeerd), zullen ze niet in staat zijn om de links te gebruiken in it.Unlike opent, klikt u op prijzen zijn een vrij nauwkeurige maatstaf van hoeveel mensen geklikt op een link in een e-mailcampagne. Vaak het ruwe aantal klikken kan afwijken van het aantal bezoekers die kunnen zijn opgenomen een bezoek aan de landing pagina of site die de link wijst naar - dit is meestal voor rekening van mensen verlaten van een pagina voordat het tijd om te laden heeft gehad de browser.What is een typische click rate? Het kan u verrassen hoe laag click rates neiging om.

Nogmaals, aanhalend verslag Silverpop's, hier zijn de gemiddelde click rates, zoals opgetekend in een heel scala van industrieën:

click-through rate (door de industrie)

Click-through Rate (unique) Mean Median Top Quartile Bottom Quartile
Nonprofits 2.0%% 1.7% 4.8% 0.6%
Computer Hardware, Telecom & Electronics 1.5% 1.0% 4.8% 0.5%
Computer Software 2.6% 1.4% 8.5% 0.7%
Consumer Products 3.6% 3.3% 6.7% 0.3%
Consumer Services 3.9% 2.6% 8.9% 0.9%
Education 5.8% 2.8% 12.8% 0.6%
Financial Services 3.3% 2.1% 7.9% 0.6%
Healthcare 4.2% 2.4% 9.9% 0.7%
Travel & Leisure 2.1% 1.5% 6.5% 0.7%
Media & Publishing 3.1% 2.2% 7.6% 0.6%
Real Estate & Construction 2.8% 2.3% 5.6% 0.8%
Retail 3.8% 2.7% 7.8% 0.7%
Corporate Services 3.2% 2.3% 8.0% 0.6%
Industrial Manufacturing & Services 2.3% 2.1% 4.9% 0.6%

Dat gezegd hebbende, moet je geen genoegen te nemen met een 5% click rate, zelfs als je te sturen naar een meer uitdagende verticale - er zijn veel campagnes die aanzienlijk meer bereiken door presentatie van hun abonnees met een hoge kwaliteit, relevante inhoud.

Hoe kan ik mijn click rate?

Simplistisch, indien geopend zijn gekoppeld aan de kwaliteit van uw onderwerpregel en de relatie die je hebt met uw abonnees, worden klikken gekoppeld aan e-content. Het hebben van een duidelijke call-to-action, eenvoudige boodschap en een verleidelijk aanbod - als een prikkelende boodschap, winkel korting of eBook - kunnen allemaal bijdragen aan een hoge click rate. De winsten kunnen aanzienlijk zijn, ook - bijvoorbeeld een aantal van onze klanten hebben hun click rates gemeld aan een bepaalde lijst variëren van 5-20%, afhankelijk van hun e-mail content. Belangrijker hoge click rates betekent meer bezoekers naar een site, wat betekent dat meer exposure en meer conversions.

Here 's een paar extra dingen die je kunt doen om uw click rate te verhogen:

  • Voorzien van een klikbare call-to-action in de buurt van de top: Niets haken klikken meer dan onmiddellijk vertellen uw abonnees wat ze moeten doen om actie te ondernemen op de e-mail.
  • Ontwikkelen van een persoonlijke verbinding: Denk aan uw marketing e-mails als een persoonlijke brief, om vele, vele mensen gestuurd in een keer. Net als met persoonlijke e-mail, het is veel waarschijnlijker dat de abonnees zullen reageren op iemand die ze voelen een intieme verbinding met.
  • Houd uw inhoud kort en gefocust blijven: In plaats van het presenteren van abonnees met een duizelingwekkende selectie van tekst en links naar porie door, het ontwikkelen van een hiërarchie en experimenteren met uw inhoud te beperken tot een enkele relevante artikelen. Dit zal helpen abonnees bepalen wat ze - en u - belangrijk vinden.

Bounces

Terwijl opent en klikt zijn zeker dingen die je moet streven naar maximale, bounces zijn over het algemeen iets wat je moet proberen om een ??minimum te houden. Bounces zijn e-mailberichten die niet voor een of andere reden, waaronder omdat het e-mailadres is ongeldig kan worden geleverd, de mailbox van de ontvanger vol is, of soms, omdat de mailserver op het einde van de ontvanger niet wil afleiden van de boodschap. Deze kwesties kunnen worden gecategoriseerd als ofwel zacht of hard bounces, afhankelijk van de vraag of het probleem dat is het voorkomen van het e-mailbericht van wordt afgeleverd wordt geacht door de mailserver van de ontvanger als tijdelijke (soft) of permanente (hard).

De meeste e-mail marketing diensten hebben een soort van de bounce-handling mechanisme, om ervoor te zorgen dat u niet herhaaldelijk blijven sturen naar ongeldige e-mailadressen. Behalve dat het een verspilling van geld, het genereren van veel bounces kunt uw afzender reputatie, die op hun beurt, kunnen invloed hebben op uw kansen op het succesvol leveren van toekomstige e-mail campagnes om zowel actieve als inactieve e-mailadressen alike.

What is een typische bounce rate beïnvloeden?

Bij het verzenden om een ??abonnee lijst voor de eerste keer, is het niet ongewoon om een ??bounce rate rond de 20% merk ervaren. Zoals eerder vermeld, ongeacht de bounce-afhandeling van uw e-mail marketing service biedt meestal zorgt ervoor dat dit cijfer wordt gebracht check.That gezegd, als u vindt dat bijna al uw e-mailberichten naar een bepaald domein like@gmail.com or@aol.com zijn resulterend in bounces, kan het zijn dat uw e-mail bericht is aangemerkt als spam. In deze gevallen kunt u het beste contact opnemen met uw e-mail service provider met meer informatie over de campagne en het soort bounce die lijkt te beïnvloeden, zodat ze kunnen onderzoeken further.

How ik verminderen mijn bounce rate?

Behoud van een goede lijst hygiëne, anders bekend als "het houden van uw lijst schoon", is de makkelijkste manier om ervoor te zorgen dat bounces worden tot een minimum beperkt. Naast het gebruik van uw e-mail marketing service naar ongeldige e-mailadressen te verwijderen, het loont om handmatig te controleren op typefouten en verkeerd-geformatteerde e-mailadressen, vooral bij het importeren en het verzenden van een lijst voor de eerste keer. Wij raden ook aan:

  • Met behulp van dubbele / confirmed opt-in lijsten: Bij het maken van een abonnee lijst, instellen als double opt-in, om ervoor te zorgen dat elk adres wordt gevalideerd door de abonnee voordat het kan worden toegevoegd aan uw lijst.
  • Het testen van uw e-mails: Voorafgaand aan het verzenden van uw campagne om uw hele lijst, stuur dan een test om jezelf en anderen. Zorg ervoor dat je probeert en alle de meest populaire e-mail clients bij het testen.

Uitschrijft

Tot op zekere hoogte, uitschrijvingen worden eerder als bounces, in dat een aantal van hen kan worden verwacht in het kielzog van een e-mail te sturen. Mensen bezig zijn - mogen ze niet langer tijd voor uw nieuwsbrief, of hun behoeften kunnen zijn veranderd. Of durf ik het zeggen, we mogen niet worden hen de informatie die ze after.

You kunnen worden pro-actief over het minimaliseren uitschrijft, door het raffineren van uw e-mail inhoud aan haar relevantie te behouden zoals waardoor het verzenden, het aanpassen van uw verzend frequentie, of het verstrekken van alternatieven, uw abonnees te ontvangen nieuwsbrieven die specifiek zijn afgestemd op hun interesses. Immers, lange-afstandsvluchten abonnees zijn over het algemeen meer waard dan nieuwe - zij hebben een bestaande relatie met u en kan ook lange-afstandsvluchten klanten, too.

What is een typisch unsubscribe rate

algemeen, als je minder dan 2% ontvangen? unsubscribe tarief, bent u binnen de industrie normen. De enige uitzondering is wanneer u naar nieuwe lijsten, omdat ze van nature de neiging om een ??hogere uitschrijven tarief dan voorheen gemaild lists.

Keep in gedachten genereren dat als je lezers zijn niet langer geïnteresseerd in uw inhoud, is het het beste om ze te laten snel uitschrijven en gemakkelijk. Op die manier, als ze later opnieuw geïnteresseerd zijn, zullen ze worden gelaten met een goede indruk van you.

Obscuring of verbergen van de afmeldlink, aan de andere kant, zullen gewoon mensen frustreren en leiden tot mogelijke spam complaints.

How ik verminderen mijn uitschrijven rate

Er zijn twee belangrijke redenen waarom je uitschrijven tarief hoog kan zijn -? die inhoud die niet relevant zijn voor uw publiek en het verzenden van te vaak kunnen zijn. In feite, een 2013 Emailvision enquête bleek dat 73% van de abonnees van een merk zou kwalijk als zij waren "gebombardeerd" met e-mail - die gaat te laten zien dat sturen frequentie kan grotere negatieve impact hebben dan rijden unsubscribes.

On dat, hier zijn twee tips voor het verminderen van uw uitschrijft:

  • Uw doelgroep correct: Bijvoorbeeld, als u het verzenden van een "how to" nieuwsbrief voor abonnees die zeiden dat ze geïnteresseerd zijn in het ontvangen van coupons of andere promoties, kunnen zij uw e-mail zien als zijnde van geen waarde voor hen en mag niet meer willen ontvangen. Targeting op basis van belangen is de sleutel tot het houden van uw abonnees geïnteresseerd en het verminderen van je uitschrijven tarief.
  • Voorkomen dat over-communiceren: De algemene vuistregel is om niet meer dan een e-mail om de 10-15 dagen te verzenden. Natuurlijk, dit is afhankelijk van het bedrijf dat u bent in en de verwachtingen die u hebt ingesteld met uw abonnees. Als u meer dan een keer te e-mailen om de 10 dagen, kunt u overwegen het verminderen van de frequentie van uw e-mails.

Spam

Hoewel het normaal is om heel af en toe uw e-mailcampagne gemarkeerd als spam, het hebben van veel abonnees doen, is een teken dat er iets mis is met uw lijst, uw verzend frequentie of uw inhoud. Spam klachten worden zeer serieus genomen door e-mail service providers zoals Campaign Monitor, als ze kunnen de reputatie en de e-mail levering tarieven voor zowel de afzender als de andere klanten beïnvloeden. Als gevolg hiervan, het loont om je spam klacht koers te houden tot een absoluut minimum - te veel en je bent waarschijnlijk hebben uw account beoordeeld of suspended.

What is een typische spam klacht tarief

Uw doel moet nul zijn, maar soms mensen zijn? lui of vergeetachtig en zal klagen zonder echte reden, of in plaats van afmelden. Dus als je alleen maar een paar klachten, die over het algemeen meer dan een paar klachten voor een bepaalde campagne is okay.

After, in de meeste gevallen, uw e-mail marketing service zal een waarschuwing sturen (voor ons, deze drempel is ongeveer 0,3% van de abonnees een campagne wordt naar). Deze toleranties zullen variëren - bijvoorbeeld, zal de dienst u door te sturen meestal rekening houden met kleinere lijsten.

Hoe kan ik mijn spam klacht tarief te verlagen?

Zolang u volledig onze toestemming beleid te begrijpen en ervoor te zorgen dat uw klanten begrijpen ook hoe het op hen van toepassing, zal je waarschijnlijk geen problemen hebben. Slechts een zeer klein percentage van onze klanten ooit significante klachten over spam, en velen van degenen die wel in staat zijn om ze volledig op te lossen. Dat gezegd hebbende, hier zijn twee extra manieren waarop u de kans te worden gemarkeerd als spam te verminderen:

  • Stuur alleen wat uw abonnees aangemeld voor: Als u al het verzamelen van e-mailadressen van betalende klanten via uw fysieke of online winkel, dan is het best te houden aan het verzenden van de abonnees e-mail met betrekking tot de producten van die winkel, niet zeggen, het verzenden namens andere winkels, of een niet-verbonden maandelijkse nieuwsbrief. Het verzenden van "off-bericht" is een betrouwbare manier om spam klachten genereren.
  • Stuur regelmatig: Zoals eerder vermeld, kunnen de abonnees een vergeetachtig stelletje zijn. Als je afhouden sturen voor een periode van meer dan 6 maanden, dan kan het de moeite waard het verzenden van een hervatting van de betrekkingen campagne, om abonnees te voorkomen dat het raken van 'Spam' als je eindelijk beginnen met het verzenden in alle ernst.

Een laatste woord over e metrics

Dit is geenszins een uitputtende lijst van de statistieken waarop het succes van uw campagnes te meten, maar zij zijn degenen die je betrouwbaar vindt van het ene e-mail service naar de volgende. Marketeers regelmatig komen met nogal email-specifieke maatregelen, zoals 'Inbox Placement Rate' (hoeveel e-mails zijn succes is afgeleverd bij de inbox, met uitzondering van die diende als spam), maar deze zijn vaak specifiek voor bepaalde e-diensten en zijn vaak een beetje vaag in vergelijking met doelgerichte succes metrics zoals click-throughs of nog belangrijker, return on investment (ROI).

Nu hebben we gekeken naar de fundamentele e-mail marketing metrics en hoe u kunt ze te verbeteren, laten we kijken naar wat kan worden gemeten buiten- de-click. Terwijl dingen als open en klikken kan worden gebruikt om trends met betrekking tot de kwaliteit van uw lijsten of e-inhoud te bepalen, zijn post-mail gedrag zoals conversies en ROI vaak beschouwd als het ware indicatie van hoe waardevol een e-mailcampagne heeft been.Conversions zijn en Rapportage buiten-de-click.

Conversie en rapportage na de klik