Als je net begint met e-mailmarketing (en zelfs als je daar al meer ervaring mee hebt), is het definiëren van een 'succesvolle campagne' lastig. Stel dat een recent verstuurde e-mailcampagne een 'open rate' van 40% heeft behaald. Dan reageer je in eerste instantie misschien teleurgesteld, totdat je ontdekt dat als 40% van je verzonden e-mails geopend wordt, dat een resultaat is om trots op te zijn. Bovendien zit er ook waarde in het genereren van omzet of bezoeken aan je website.

In het eerste deel van dit whitepaper 'Verhoog het resultaat van je e-mails', kijken we naar de verschillende methodes die gebruikt worden om de statistieken van je e-mailcampagnes te rapporteren. Voor elke methode leggen we uit hoe ze berekend worden, wat ze zeggen over de kwaliteit van je campagne en de database met je relaties. Afsluitend leggen we uit hoe je ze kunt verbeteren.

In het tweede deel, 'Conversie en rapportage na de klik,' gaan we verder dan het rapporteren over clicks en opens, door te kijken naar hoe je langetermijndoelen kunt behalen en welke rol e-mail daarin kan spelen. Als je e-mailmarketing inzet om relaties naar een landingspagina te sturen, wil je niet alleen weten hoeveel mensen die pagina bezochten, maar vooral hoeveel er in gingen op de aanbieding of je product daadwerkelijk kochten.

Tot zover de introductie, laten we aan de slag gaan met de interpretatie van je e-mailstatistieken!

Begrijp de basisstatistieken