Via e-mail marketing kunt u uw klanten en relaties effectief bereiken.

Als bedrijf is het belangrijk om klanten en relaties op regelmatige basis op de hoogte houden. Laat weten dat u bestaat, waarde hecht aan de relatie met de klant en dat u bedrijf lekker loopt. Dit is goed voor uw imago en over een succesvol bedrijf wordt gepraat. Beginnen met e-mail marketing, waar moet u op letten?

Grafisch ontwerp

Een goed vormgegeven ontwerp nodigt klanten uit uw e-mailnieuwsbrief te lezen. Mensen scannen teksten of pagina's eerst om daarna te besluiten of ze de pagina gaan lezen. Afbeeldingen vallen daarbij erg op. Denk goed na over wat u wilt uitstralen en kies de vormgeving die daar bij past.

Inhoud

Goede artikelen zijn natuurlijk belangrijk. Probeer na te gaan wat uw relatie interessant vindt aan uw bedrijf, sector of werknemers en maak die koppeling door daar over te schrijven. Ook zaken als een gratis whitepaper, wallpaper of korting op de volgende bestelling triggeren altijd mensen.

Duidelijkheid

Ook moet duidelijk zijn om wie of wat het gaat. Uw (bedrijfs)naam, e-mailadres, het onderwerp van de nieuwsbrief en de 'Schrijf mij uit' link horen goed zichtbaar te zijn. Wanneer men zulke dingen niet eenvoudig kan vinden komen de termen 'louche' en 'iets te verbergen' al snel naar boven en een negatief imago willen we uiteraard niet neerzetten.

Technisch in orde

Er komt erg veel kijken bij het technische ontwerp. Is de e-mailcampagne op alle e-mailcliënts hetzelfde? Komt hij überhaupt wel aan? Kunnen de servers 5000 e-mails in één klap verwerken zonder te crashen? Er kan erg veel fout gaan bij e-mail marketing. Gelukkig hebben wij dit al helemaal uitgezocht.
Ons e-mail marketing pakket is 100% veilig.

Leer en evolueer

Elke verzonden campagne biedt inzichtelijke statistieken waarmee u uw volgende e-mailcampagne nóg beter kunt maken. Zo kunt u zien hoeveel procent van uw abonnees de mailing heeft geopend, hoe vaak ze hem hebben geopend, hoeveel mailings niet aankwamen en nog veel meer. De statistieken en grafieken worden real-time geüpdate wat naast prettig ook bijzonder waardevol is. Pas wel op, straks wordt mailen nog verslavend!

Bovenstaande zaken op orde? U bedrijft u e-mail marketing op professionele wijze. In het kort:

  • Een goed grafisch ontwerp
  • Interessante artikelen
  • Wees inzichtelijk
  • Test de techniek
  • Leer van uw campagnes

Succes met uw e-mail marketing!