De digitale nieuwsbrief komt steeds vaker voor. Wat is het nou eigenlijk?

U kunt het zien als de kruising tussen een maandblad, een gebruikersonderzoek en een interactieve campagne. Een digitale nieuwsbrief bevat veelal nieuws over uw bedrijf of onderneming of brengt een bepaalde actie onder de aandacht. De e-mail nieuwsbrief (e-mailmarketing) is één van de meest effectieve en efficiënte manieren om uw bedrijf, dienst, website, product of aanbieding te promoten.

Opzet van een digitale nieuwsbrief

Bekijk een digitale nieuwsbriefDe digitale nieuwsbrief krijgt vorm via een e-mailtemplate.
Dit is een sjabloon, een basisopzet waarop iedere e-mail gebaseerd wordt. U kunt gemakkelijk switchen van template. 

Een voorbeeld bekijken? Klik op het plaatje.

Een waardevol communicatiemiddel

Een digitale nieuwsbrief kan voor uw bedrijf of organisatie een waardevol communicatiemiddel zijn.

U kunt mensen die zich inschrijven voor een nieuwsbrief, verzoeken bepaalde gegevens te verstrekken (woonplaats, favoriete product, leeftijd). Zo leert u uw doelgroep of potentiële klanten beter kennen waardoor u uw website of product beter op hen kunt afstemmen.

Daarnaast registreert ons e-mailmarketingpakket statistieken. Hoe vaak is uw nieuwsbrief geopend? Door wie precies, en hoe laat? Hoe meer klanten in uw bestand, hoe nuttiger uw resultaten. Zo kunt u ontdekken op welke dag u het beste e-mail kunt versturen, of welke klantengroep graag op bepaalde links of afbeeldingen klikt. Analyseer waar uw klanten behoefte aan hebben en verbeter uw digitale nieuwsbrief.

Nieuwsgierig geworden?

HTML-mailing maakt het u heel gemakkelijk om een digitale nieuwsbrief te versturen.

Probeer het gratis »