E-mail marketing is een belangrijk instrument in een succesvolle marketingmix. Hoe verstuurt u de meest effectieve e-mail nieuwsbrief?
Een bedrijf dat aan de slag wil met online marketing kan haast niet om de e-mail nieuwsbrief heen. Met HTML-mailing verstuurt u zelfstandig de meest effectieve e-mail nieuwsbrieven.
Formuleer vooraf uw doelstellingen
Voordat u met e-mail marketing bezig gaat, is het raadzaam om duidelijke doelstellingen te formuleren.
- Welk doel streeft u na met uw e-mail marketing campagne (merkloyaliteit, sales, etc?).
- Welke doelgroepen onderscheidt u?
- Welke boodschap wilt u per doelgroep communiceren?
- Op welke manier wilt u e-mail adressen verzamelen?
- Hoe vaak dient de mailing verstuurt te worden?
Leer van uw verzonden e-mail nieuwsbrieven
Op het moment dat u uw e-mail nieuwsbrief verstuurt, begint ons pakket met het verzamelen van statistieken. U ziet real time in een gedetailleerd overzicht hoe uw relaties omgaan met uw verzonden e-mail nieuwsbrief. U ziet hoe vaak uw nieuwsbrief geopend is, door wie en welke abonnees geen interesse hebben getoond. U heeft ook inzicht in waar bezoekers hebben geklikt en hoe vaak.
Door doelstellingen te formuleren en gebruik te maken van de resultaatmetingen van uw mailing, kan e-mail marketing effectief de communicatiekracht van uw organisatie vergroten.