E-mail marketing is een vorm van marketing die via e-mails uitgebreide statistieken verzameld over uw relaties.

E-mail marketing is, mits goed ingezet, een hele krachtige tool om relaties te beheren, klanten te werven, mensen naar uw website te halen en uw omzet te verhogen. E-mail marketing bedrijf je door e-mail campagnes te versturen via een e-mail marketing pakket zoals HTML-mailing. Een e-mail campagne kan eenmalig (een uitnodiging of actie) of periodiek (een nieuwsbrief of nieuwe productie reeks) zijn.

Wat is e-mail marketingMarketing tool

E-mail marketing is rond 1994 ontstaan. Het is moeilijk te zeggen aangezien e-mail eigenlijk altijd een vorm van marketing is. Je informeert vrienden en kennissen over iets, of spoort ze aan tot handelen.

Omdat spammers veelvuldig misbruik hebben gemaakt van e-mail marketing als marketing tool zijn er tegenwoordige strenge richtlijnen opgezet voor het gebruik er van.

Zo moeten abonnees zichzelf hebben opgegeven om een mailing te ontvangen (dit wordt 'opt-in' genoemd) en mag deze nooit verstuurd worden zonder toestemming van de ontvanger. Ook moet er in elke verstuurde e-mail een 'Schrijf mij uit' link staan, dit is wettelijk verplicht.

Ons e-mail marketing pakket HTML-mailing voldoet volledig aan alle verplichtingen en stelt u zelf in staat uw manier van communiceren met uw klanten in te stellen. Geïnteresseerd in e-mail marketing? Met ons eenvoudige pakket kunt u gratis aan de slag met e-mail marketing.

Probeer e-mail marketing gratis