Alles over contentmarketing
Contentmarketing heeft betrekking op alle soorten marketing waarbij inhoud of informatie voor een consument wordt gemaakt of verspreid. Deze content kan zowel tekstueel als (audio)visueel zijn, uiteenlopend van nieuwsberichten, blogartikelen, casestudy's, handleidingen, infographics en video's.
Blog
Blogs begonnen als simpele, online dagboeken en de term stamt af van de samentrekking van de Engelse woorden 'web' en 'log' (weblog). Wat voor veel mensen startte als een eenvoudig dagboek, is inmiddels veranderd in een krachtige marketingtool voor bedrijven.
Brand evangelist
Brand evangelists komen in iedere marketingstrategie van pas. Een merk-evangelist (of product-evangelist) is een klant die gek is van een bedrijf, product of service en zijn/haar positieve ervaringen met anderen deelt.
Brand mention
Brand mentions zijn verwijzingen op internet naar een bedrijf, merk of service. Deze mentions komen vaak voor in een waardering van een product of service, een blogartikel, lesstof of nieuwsberichten.
Content advertising
Content die is ontwikkeld voor promotie via betaalde advertentiekanalen wordt content advertising genoemd. Betaalde advertentiemediums kunnen werken met pay-per-click (PPC), sociale of gesponsorde vertoningen.
Content curation
Content curation is het aanleggen van pagina's, blogartikelen en andere informatie geassocieerd met een bepaald onderwerp. Meestal wordt nieuwe content niet door een bedrijf gemaakt, maar wordt content van anderen verzameld en gepresenteerd.
Repurposed content
Het herbestemmen van content is een mooie manier om een nieuw publiek te vinden voor kwalitatief hoogwaardig content die reeds geproduceerd is. Zo zou je een goed ontvangen blogartikel in een slide deck kunnen plaatsen en deze op SlideShare posten.
RSS
RSS is een acroniem voor Rich Site Summary of Really Simple Syndication. Het is een op tekst gebaseerd formaat dat de content bevat van websites die (vaak) op regelmatige basis worden geüpdatet (zoals nieuwswebsites of blogs).
User generated content
User generated content, vaak afgekort tot UGC, is iedere vorm van content die voor een bedrijf wordt gegenereerd door consumenten of gebruikers. Deze content kan bestaan uit ervaringen in productvideo's, blogartikelen of posts in online groepsdiscussies.
Voeg je bij de 200.000 organisaties die wereldwijd gebruik maken van HTML-mailing om hun omzet met e-mailmarketing te verhogen.